Søk i denne bloggen

mars 19, 2011

Grappa, mildt sakt "hatet" å kløppe klørne.!


Hun knurret glefset og var en villstying.
4. gangen idag siden jeg fikk henne 2 uker siden, er det bare kos å klippe de. Hun har lært ligge på ryggen og slappe helt av, *Helt ned* ;))

Se så fine klørne er blitt, greit å file de også, så de ikke fliser seg opp når hun er ute og løper.!

Hodet er ikke helt ned her, men vi er ferdige. Nå drar og rister jeg i labbene som jeg vil. Det er helt greit for henne.! Moro da.!!

Koser i hånda mi når vi er ferdige. "Sååå flink", må alltid komme. Hun hører det ofte. Og lærer utrulig mye av det.!! Så enormt for oss to at hun er så rolig og kosete mens vi klipper.


Flere har fortalt meg at hunden ikke er interessert i godbiter, så de får ikke trent. Det tror jeg ikke på. Det kommer an på godbiten. Grappa lærer godt, men tregere med vanlig godbiter.

Jeg bruker ganske små biter, hun skal ikke bli mett, det er nok at den nydelige lukten er der ;), karbonadedeig, lever, kjøtt, eple, fisk, grønsaksblanding og høns, :)

Husk: ben som begynner på F, er farlige: (Får, fjærkre, fisk).

I forhold til hva kurs koster så blir det en rimelig investering og ikke minst, topp samhold. Hun vil forgude deg.!
Men, ikke gi hunden sjokolade og kake da. Om du la, kjøtt og kake foran hunden, hva tror du hun ville valgt først? Jepp, det tror jeg også.!!

2 kommentarer:

  1. Hei har hatt meg ei sjikkelig kosestund , Så flott tur tereng dokke har . Hilsen Målfrid Fugledal

    SvarSlett
  2. Hei Målfrid, koselig å høre fra deg. Ja, vi har det superfint rundt oss her. Klem fra oss.!! ;)

    SvarSlett